torsdag 29. november 2012

FotoKnudsen

 For en ukes tid siden bestilte og betalte jeg 17 kalendere for 2013 hos FotoKnudsen. Bildene på kalenderen var av et håndballag jenter 10 år. Det var meningen at jentene skulle få kalenderen med kule bilder av seg selv til Jul. I går mottok jeg kalenderne fra FotoKnudsen. Da jeg pakket opp var overraskelsen stor, det var bare bilder på 2 av månedene. 10 måneder, fra februar til november var bare blanke ark, uten bilder. Det viste seg at jeg hadde gjort en eller annen feil ved bestillingen. Jeg tok derfor kontakt pr mail med FotoKnudsen, forklarte problemet og lurte på om de ikke burde hatt såpass service og kontaktet meg før kalenderne ble laget og om jeg fikk nye kalendere. Her er svaret jeg mottok:
"Når en bestilling gjennomføres går den inn i en automatisk prosess og det er dessverre ikke mulig for oss å gå i gjennom alle enkelt ordre manuelt og vurdere kundens prosjekt. Beklager, men det er dessverre ikke mulig å reklamere på dette."
M.a.o. opplevde jeg null service, null selvkritikk og null kontroll av hva FotoKnudsen selv produserte.
Jentene skal få kalenderen til Jul, men etter denne fullstendig mangel på service fra FotoKnudsen bestilte jeg selvfølgelig ikke nye kalendere der. Jeg tok derfor turen ned til Japan Photo. Der ble jeg møtt av 2 positive og hjelpsomme ekspeditører som var med og laget kalenderen. De fortalte også at Japan Photo har det de kaller 100% Fornøydgaranti. I mitt tilfelle hadde det betydd hvis jeg hadde gjort samme feilen med kalenderen hos Japan Photo hadde jeg enten fått 17 nye kalendere eller pengene igjen. Nå nærmer det seg jul og mange skal sikkert lage både kalendere og Julekort. Da kan dere velge å lage dette hos FotoKnudsen og kanskje oppleve det samme som meg. Et firma med null service, null selvkritikk og null kontroll av hva de selv produserer. Eller velge Japan Photo med Fornøydgaranti, som betyr at selv om det er du som gjør en eller annen feil ved bestillingen vil du enten fått nytt produkt eller pengene tilbake.
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar