søndag 13. november 2011

Månedens gjesteblogger: EINAR SIRA

"It's only Rock and Roll"

Musikk og foto er en kjempefin kombinasjon.

Slike bilder er krevende - mest pga lyset. Det forandres stort sett hele tiden - så det er bare klemme til - få mange eksponeringer - og "håpe" det sitter noe bra på brikken etterpå.
Jeg prøver alltid å skaffe meg "Fotopass" til de konsertene/festivalene jeg synes er spennende. En får da adgang nært på artistene og det er viktig.
Bandet Kvelertak har jeg fotografert mye, både her i distriktet og i Oslo. De var så fornøyde at et bandmedlem kjøpte 6 store innramma print og gav de andre medlemmene i julepresang :-)
Alle bildene her er tatt i Raw format og viderebehandlet i Photoshop. Redigerer minst mulig men litt "fiksing" er det.
Jeg har fotografert begge Rått&Råde festivalene i Stavanger og arbeider nå litt sammen med en annen fotograf med en utstilling av disse bildene.
Her presenterer jeg noen av konsertbildene mine.

Med hilsen
Einar


Ozzy Osbourne

Ozzy Osbourne

Immortal

Aha

Aha

Kvelertak

Kvelertak

Kaizers Orchestra

Håkan Hellstrøm

Band of horses

The Prodigy

50 cent

Thomas Dybdahl

Veronica Maggio


1 kommentar:

  1. Fantastiske konsertbilder. Har sett mange slike, men disse ligger i øvre klasse. Likte særlig " The Prodigy" og " Band of horses"
    En utstilling bør du jobbe mot.
    Hilsen
    Nils

    SvarSlett